gikas

Dagens bästa

Publicerad 2009-04-16 22:32:18 i Allmänt


I förmiddags hände något kul. Ines lekte med min telefon och plötsligt hörde jag någon ropa "hallå hallå"....Det visade sig att Ines hade råkat ringt upp en god vän i Skellefteå som jag inte har pratat med på jättelänge (f´låt Anneli, men det var jättekul att få höra din röst igen och få höra lite skönt skellefte´mål :-)  Den här gången var det ju enbart positivt att Ines lyckades ringa upp någon, men man kanske ska vara lite mer uppmärksam när hon lånar telefonen nästa gång så det inte blir pinsamt eller så. Tänk om hon vidarebefodrar något ful-sms....!!! Nä, men såna har ju inte jag förresten....

Efter det trevliga samtalet så packade vi oss iväg på en liten shoppingrunda innan babysången skulle börja. En liten annons om konkursutförsäljning av en lampbutik lockade eftersom vi saknar belysning ovanför köksbordet. Man känner sig lite "gamig" som roffar åt sig av resterna efter en konkurs, men det är altid kul att få fynda ordentligt. Möttes dock av en rätt tom butik och det som fanns var hyfsat omodernt så någon kökslampa bidde det inte. Däremot slog jag till på en snygg hög vas, en snygg ännu högre julstjärna i vit aliminium på fot, reservlampor till den och två påsar prydnadsgrus för totalt 146:-. Flaxade sedan glatt därifrån på jakt efter nästa byte.....he he.

Jag och Ines lunchade på Ikea där jag faktiskt är tokimponerad av maten - det är billigt, varierat och smakar riktigt gott. Chockade mig själv genom att välja ett vegetariskt alternativ. Varför äter man inte mer sånt??? Smarta Ikea har fixat så att man nästan inte tar sig ut därifrån utan att passera en massa lockande varor på vägen så jag trillade dit på lite städprylar, ett paraply (ungarna käkar såna tror jag) och en present till Nisse. Han har tjatat om s k "foppa-tofflor" i flera år nu och jag har hotat med att göra slut om han köper några, men nu sålde de en liknande toffel - fast något tuffare - för familypriset 35:- så jag bestämde mig för att göra honom lycklig.

Hämtade en Gangstar-leverans på väg hem och det är alltid som lilla julafton att få de paketen. Massor av fina kläder! 

(Behöver jag säga att Nisse tassade runt i sina nya tofflor hela kvällen med ett nöjt leende på läpparna :-)) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela