gikas

Manlig och kvinnlig packning

Publicerad 2009-04-20 19:18:20 i Allmänt

Bara tre dagar kvar....PANIK...jag som har så mycket jag har tänkt hinna med hemma innan jag åker Vemdalen. Vad ska jag packa, vad ska jag ha på mig? När Nils åkte på en liknande resa för kanske en månad sedan så lovar jag att han inte kände minsta panik innan. Nä, han lastade snabbt in skidorna och de klirrande påsarna i bilen och packade ner de minst skrynkliga skjortorna från garderoben typ en kvart innan han skulle iväg. Skorna stod i hallen och solbrillor skulle han köpa på närmaste mack...hej då, puss puss.  

Jag skulle nog aldrig bara kunna släppa allt och bara fara, då skulle det dåliga samvetet följa med mig som en gnagande hamster på axeln under åtminstone halva resan. Stackars Nils som blir kvar hemma själv med allt det där! Så tänker aldrig killar. Ursäkta att jag generaliserar, men inte är det väl särskilt ovanligt att det är så...? Rätta mig om jag har fel. 

Om man sedan tittar på vad män respektive kvinnor behöver ha med sig i sin packning så är det egentligen inte så konstigt att det tar lite längre tid och möda för oss tjejer. En kille packar ett par skjortor, några rena byxor, strumpor och kalsonger, en tandborste,rakhyvel, after shave och deo - så lite att allt nästan ryms i nessesären (hur sjutton stavas det ordet?!). Han öppnar garderoben, plockar ner det han behöver i en liten bag och sen är han klar. 

Vi tjejer ska ha minst sex par trosor för tre dagar (man vet ju aldrig om det blir rödvecka), nylonstrumpor (långa och korta), tjocka strumpor (för mys) och vanliga strumpor (minst sex par för de kan ju bli smutsiga eller blöta), Vi ska ha en nyinköpt party outfit (eller tre förresten för man kan ju inte ha samma flera kvällar) och alla tre uppsättningarna ska dölja eventuella valkar men samtidigt framhäva andra partier (lite lagom i alla fall). Till det matchande skor som är grymt snygga men samtidigt ska man kunna gå i dem (brukar vara svårt att kombinera de kraven), man behöver också några mer vardagsbetonade plagg som ska vara lagom varma och sköna (men inte alltför fula), kanske tofflor och skor till det också. Sen mössa och vantar om det blir kallt...och för-guds-skull, ett paraply om det skulle regna. Vad som sen ska rymmas i nessesären (nu var vi där igen, eh...) ska vi inte tala om, minst 100 artiklar (jag törs inte räkna). 

När vi tjejer äntligen stänger den överfyllda väskan så har vi dessutom en halv-timmes städning kvar, för då ligger allt  vi provat och ratat kvar på sängen, d v s hela garderoben!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela