gikas

Långt, tjockt hår

Publicerad 2009-04-29 23:06:05 i Allmänt


Vem drömmer inte om ett hollywood-hår med stora blanka lockar som når ner till midjan. Jag har alltid varit väldigt intresserad av hår och frisyrer så det finns nog inte en enda av mina gamla dockor som inte fått erfara det. Minns faktiskt en gång då jag var kanske 4-5 år och bodde i Skellefteå; Jag och en kompis satt med våra Barbies och var sin sax på den andra flickans rum. Mamma minns säkert också, för när jag gick hem följde inte min lugg med. Vi hade klippt av både vårt eget och dockornas hår och blandade det i en låda. (Fråga mig inte varför.) Efter det fick jag pojkfrisyr....men det gjorde inte så mycket för jag lekte ofta kille ändå.

När jag blev lite äldre så sparade jag ut håret, eller försökte i alla fall....sparade och sparade men förgäves. Bebishåret hängde liksom kvar och vilka bebisar har långt svallande burr...?!?! Det var så tunt och så ljust att det bra flög omkring som irriterande spindelnät i mitt ansikte. Mittbena skulle det vara och hur kul är en sån utan fixerande hårspray! Jag fick nästan tennisarmbåge av alla gånger jag fick stryka hårtestarna från ögonen. Det var så fult att inte ens mina föräldrar har sparat mer än ett fotografi från den tiden. 

80-talet blev min räddning för då kom pudelkrullet; permanenten i ropet och plötsligt hade jag hur mycket hår som helst. Axellångt, och gärna stora snoddar och hårspännen...fortfarande asfult, men jag var helnöjd för det flög inte omkring längre. (Finns något fler bilder från den tiden, men ni ska vara glada som slipper se dem)  

Nu för tiden är krullet borta sedan länge och håret är lika bebisaktigt, flygigt och tunt som det alltid har varit, men nu har jag min kära hårspray som ständig följeslagare och har lärt mig att trolla med det jag har. Övning ger färdighet och det ser faktiskt inte så pjåkigt ut längre även om jag fortfarande drömmer om ett tjockare, längre hår. Det vore kul att få prova på det åtminstone en gång i livet så nu funderar jag skarpt på att beställa ett löshår som faktiskt kan ge mig mitt drömhår på bara några minuter - "A dream come true"

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela