gikas

Må-bra-filmer

Publicerad 2009-04-14 15:41:43 i Allmänt

PS I Love YouChocolatMamma Mia! The Movie
Jag har inte riktigt tålamod att se på film, men ibland kan det vara mysigt att kura ihop sig i soffhörnet framför tv:n med en stor skål godis i knäet. Den absoluta favvon är klassikern Top Gun eftersom jag tänder till lite extra på pilotuniformer och snabba flygplan (wow!). Tom Cruise stod högt i kurs väldigt länge efter den filmen, ända tills jag insåg att han nästan är lika kort som mig och faktiskt verkar lite halvknepig (om man får tro hälften av det som står i tidningarna). Synd, men filmen är bra i alla fall.

Oftast ser jag bara filmer en gång, men det är ett par riktiga må-bra-filmer som tål att ses om och om igen. Chocolat, PS. I love you, Sex and the city, Grease och nu senast Mamma Mia. Musikaler i allmänhet är nog en kategori filmer som man antingen älskar eller hatar - jag älskar dem!   

En annan film som jag kom att tänka på är Babel. Hade inga förhoppningar alls när vi hyrde den, men med Brad Pitt i huvudrollen så kan den ju inte vara helt utan behållning tänkte jag. Det var en annorlunda, men mycket bra film som jag absolut kan rekomendera andra att se. Går troligtvis under kategorin drama.   

Rysarfavoriter: När lammen tystnar, Sjätte sinnet och The others.
Komedier: Den där Mary, Notting Hill och Allt eller inget....fast den senaste jag såg, "Wedding date" var också rätt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela