gikas

Nu är jag redo

Publicerad 2009-04-23 01:16:52 i Allmänt

Idag (eller egentligen igår eftersom klockan passerat midnatt) så blev det lite hektiskt då jag skulle hinna med en massa ärenden. Andréa hade glömt nycklar och kort hemma så först åkte jag till hennes skola med dem. Sedan skulle Egon skjutsas till Nils i båthamnen. Där stortrivs han och hittar alltid någon sällskapssjuk människa som är villig att sticka åt honom något gott eller klia lite bakom örat. När vi väl var där så passade jag på att ge Ines lunch i köket så hon skulle orka med mammas tempo för dagen. Nils & jag delade på en kebabrulle på pizzerian i närheten - smaskens! Ines såg för kul ut när hon fick smaka på mitt "bubbelvatten", det var läskigt värre tyckte hon.

Innan vi lämnade båthamnen var jag tvungen att ta ett kort på dessa fina:
 (Lägg märke till getingen som jobbar för fullt)


Sen blev det shopping för hela slanten - bokstavligt talat. Köpte underkläder på H&M, en foundationborste på Åhléns, tygskor åt tjejerna på Stadium (tips 49:-!), en plastboll åt Ines, en hel hög barnböcker (coop 25:-/st) och sen slog jag ju till på kläderna jag satt undan på Vero moda. Riktig sommarkänsla, bara glassen som saknas:
 (Skorna hittade jag på Nilson för 49:-)

Efter att Ines fått åka hem med sin far så skjutsade jag Frida på friidrottsträningen och fördrev tiden genom att leverera lite Gangstar-kläder och shoppa vidare i Birsta. Det sista men klart största inköpet var en stor matta till Ines blivande rum som jag hittade för halva priset (yahoo!) på Mio, men den får ni se på plats sen när det är piffat och klart. Vi måste börja med att flytta ner Andréa på bottenvåningen så att Ella kan ta hennes rum....sen får Ines i sin tur flytta in där. Ska bli skönt när hon får ett eget barnvänligt lekrum.

Nu är jag i alla fall redo att leva fjäll-liv några dagar. På torsdag kväll bär det av. Lämnar både man, barn och dator hemma så nu blir det semester på riktigt. Vi hörs igen efter helgen då jag återkommer med rapport och bilder - ha det så gott tills dess kära bloggläsare (som proffsen skriver ;-)   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela