gikas

En barnledig dag

Publicerad 2009-04-07 23:32:58 i Allmänt

Idag fick jag lite barnledigt och det kan ju vara skönt emellanåt även om man kramas lite extra hårt av saknad när man ses igen efteråt. Jag hade nämligen anmält mig till en nätverksgrupp via Trygghetsrådet och vi träffades mellan 9-12 i förmiddags. Syftet är att vi som är arbetslösa ska få en möjlighet att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter. Det var jättetrevligt och även om vi bara var tre i vår grupp som kom den här gången, så fyllde vi lätt ut tiden eftersom ingen av oss var särskilt blyga och tystlåtna. Man kan säga att det första mötet mest gick ut på att lära känna varandra lite närmare. Jag tycker det är otroligt intressant att träffa nya människor och en del individer är bara så härligt naturliga att man slappnar av direkt i deras sällskap.

Efteråt hämtade jag upp Annika N i stan för hon skulle hänga med hem till mig, men först hann vi med en snabbis på inredningsbutiken Rummet där de ha såååå mycket snygga vårsaker nu - vill haaaa.....!!!! Såg en fantastiskt snygg lampa som vi genast tänkte köpa var sin av........

........om den inte hade kostat 7299 kronor förstås  :-O 

Fastnade även för en tvåvånings frukt/fika-korg i svart trådsmide som var skitsnygg, men tyvärr troligen för stor för att rymmas på bänken hemma. Nu har jag ju ingen bild att visa tyvärr, men ett tips (om ni ser den i butiken och fattar vilken jag menar): den är billigare på Boom i Birsta, 219:- i stället för 279:-. Kanske blir det ett sånt här Koizol kakfat istället för det var också läckert. Gick att plocka isär också, så då tar det ju ingen stor plats när det inte används, 279:-
 
Frukt- och kakfat Babell, lila - Koziol
Väl hemma tackade jag Ines farmor Gertrud så mycket för barnpassningen. Hon är så gullig och ställer upp så fort hon kan, vilket är tur när det kniper. Ines-gumman kom krypandes mot oss i full fart (vägrade gå idag, trots att hon gjorde personligt rekord med 27 steg härom dagen, hm...) och var så mjuk och gosig. Sen åt vi våfflor och drack kaffe samtidigt som vi ventilerade jobb och eventuella studier. Annika är också sugen att göra något annat. När Nils vaknade efter nattskift-sömnen så ville han iväg och handla presenter till Frida som fyller 14 i morgon, men jag tog på mig uppgiften i stället så fick han vara hemma med ungarna. Passa er förresten för att säga att en 14-åring blir "fjortis" för då fräser de till och nekar bestämt eftersom det har blivit ett vedertaget skällsord för en yngre tonårig tjej som "sminkar sig för mycket och tror hon är tuffast av alla".....typ....om jag inte har missuppfattat saken.....I morgon blir det i a f tårta igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela