gikas

Söndag

Publicerad 2009-04-05 16:36:12 i Allmänt


Idag är det gråmulet och duggregn, man blir inget sugen alls på att gå ut. Vi stannar nog inne och busar hela dagen i stället. Ines och jag har hoppat i sängen och lekt kill-kill-jagis som hon tycker är jättekul. "Me" (mer) säger hon så fort vi slutar. Efter en kopp kaffe gör nu Nils det sista rycket med golvläggningen och sen blir det SM-final i hockey, HV71 möter Färjestad. Oftast är jag helt ointresserad av hockey och följer inte med alls i några tabeller, men ibland kan det vara kul att kolla. Speciellt landslagsmatcher eller om det går bra för Timrå eller Skellefteå (mitt "riktiga hemmalag"). Om jag väl sitter där och ser en match så kan jag bli väldigt engagerad och inne i spelet. Den här finalen tror jag däremot att jag hoppar över. Kanske ska trotsa vädret och ta en långpromenad i alla fall. Jag har ju faktiskt lovat mig själv att börja träna på allvar och då kan man ju inte backa för ett litet duggregn. - "Erica, du är väl ingen sockerbit heller", som pappa skulle ha sagt. (Han menar att de smälter ju bort i regn, om det var någon som tyckte uttrycket var långsökt, ha ha) 

Promenaden får nog bli utan hunden Egon för han fick ännu ett epileptiskt anfall idag. I morgon är det jag som ringer veterinären och bokar en tid. Tre anfall på mindre än en vecka. Nu ligger han mest och vilar den lilla lurvtussen. Tänk om det är något riktigt allvarligt fel så att vi måste avväga avlivning....jag vågar inte tänka tanken, huga   :-(

Mina vänner måste tro att jag fått en knäpp för nu har jag inte bara startat blogg utan även skaffat Facebook och det är så lätt att bli biten i det här "träsket", det finns en klar risk för beroende. Nu sitter jag inte precis hela dagarna framför datorn, men visst blir det en stund varje dag. Det är en helt ny värld med mycket att lära, samtidigt som jag tycker det är intressant att få små inblickar i andras liv.  Själv har jag alltid gillat att skriva (dagbok/noveller/brev) så det här är även ett sätt att få utlopp för den lusten. Det är också ganska typiskt mig att bli superengagerad i nyfunna forum, först Familjeliv och Blocket, sen var det Tradera och nu har jag hittat till bloggar och Facebook. Men det är inte bara datorn som gäller, jag har även haft perioder med Suduko eller korsord eller något annat som jag fastnat för. När jag hittat något nytt så kan det gärna bli så att jag lägger ner det tidigare helt så det är inte precis så att jag håller på med allting samtidigt. Det går ju inte eftersom man faktiskt har ett liv utanför datorn också ;-)) Det är snarare så att tv-tittandet är det som är lämpligast att prioritera bort, från en ruta till en annan kan man kanske säga. 

På tal om tv så är jag fortfarande skitsur på mig själv för att jag misade "Berg flyttar in" (hos Pernilla Wahlgren)...hörde nämligen att man fick se hennes fantastiska hus och jag älskar ju sånt. Vore evigt tacksam om någon kunde tala om när, eller om det går någon repris på programmet....?  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela