gikas

Tisdag

Publicerad 2009-04-21 23:07:43 i Allmänt

Mitt i en dröm hörde jag att någon knackade på dörren. Vanligtvis är det Ines som väcker mig på morgonen, men nu var det något annat....Ryckte åt mig en morgonrock och kastade en snabb blick i spegeln innan jag öppnade (egentligen hade det varit bättre att öppna dörren lyckligt ovetande om hur frisyren såg ut, men men...). Pontus kompis Ante såg lite chockad ut först, men fann sig snabbt och frågade efter sonen som tydligen borde ha varit klar för skjutsen till skolan. Det slamrade till på nedervåningen och han kom stapplandes uppför trappen med en ännu värre frisyr än min.

Hela huset sov visst hårt den här morgonen. Det är inte vanligt att jag vaknar före Ines, men nu hann jag faktiskt läsa tidningen i lugn och ro innan det började kvittra i sovrummet. Efter en lite sen välling så gjorde vi oss klara för öppna förskolan.

När vi kom hem igen var Ines jättetrött och somnade nästan mot min axel (oj vad det är mysigt när hon ligger och gosar så). Jag bäddade ner henne i vagnen och tog en vända med hunden tills hon somnat. Sen blev det lite hemmapyssel innan Nils kom hem så jag kunde ta mig i väg på några förberedande ärenden innan Vemdalen-resan.

Första vändan gick till "Glas-Banken" där jag investerade i lite goda sällskapsdrycker att ta med. Min favorit-likör Minttu black med salmiak-smak kommer att passa perfekt som "after-prommis" när vi sitter på altanen i solen.
 Trist flaska, men goood likör! Serveras iskall såklart.

Sen fixade jag förköp på inträdet, tre dagars dans för 595:-!!! DYRT!!!....men roligt....så ok då. Ett absolut måste är minst en ny outfit i packningen, Jag tycker jag provade massor av varianter, men kom inte till skott. La i alla fall undan en fräsch uppsättning på Vero Moda som kanske ska få följa med i min väska. Om det blir köp så lovar jag att visa bilder i morgon. Tack och lov att jag fick en vanlig lön den här månaden annars hade alla dessa extravaganser varit omöjliga. Men nu ska jag unna mig lite extra - Because I´m worth it!   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela