gikas

Det var mycket igår

Publicerad 2009-04-29 14:26:29 i Allmänt

I går var det en sån där dag då allting hände samtidigt. Jag missade öppna förskolan - vilket var jättesynd för Malin föreslog att vi skulle promenera dit och det behöver ju verkligen jag.

I stället blev det nätverksträff på TRR (Trygghetsrådet) fram till lunch. Vi är några arbetslösa (och blivande) som träffas och utbyter erfarenheter och ideér samtidigt som tanken är att vi ska peppa och sporra varandra mot ett nytt jobb. Jättebra tror jag. Dessutom är det kul att lära känna nya personer. Vi är än så länge bara tre, men vi har haft riktigt trevligt på de två möten vi haft.

Direkt när jag kom hem stack Nils till båtbygget och jag tog över här hemma. Det är underbart att se vad fort det går för Ines att lära sig nya saker nu. Bara på de fyra dagarna jag varit borta så ställer hon sig upp med lätthet utan stöd och går iväg. (Upptäckte till min fasa att hon var gymt snabb att klättra uppför trappen också när vi var där nere nyss - satt halvvägs uppe innan jag hann uppfatta det!!)

Nils hann däremot inte så långt på varvet för han var tvungen att komma hem och lösa av mig igen vid middagstid då jag skulle iväg på klädvisning för damerna i Ortvikens Båthamn. Har fått låna hem Friendtex klädkollektion som är för vuxna så jag hade både dem och Gangstarkläderna med mig. Det blev lite kånkande kan man lugnt påstå. Passade på att visa dem för min kompis Annika N efteråt så jag släpade in alla kassarna där också - puh! Eftersom jag inte hade hunnit kolla in alla kläderna själv heller så blev det en hel del provande. Dessvärre blev jag sugen på att handla själv också så provisionen lär ju gå åt direkt.

(Kan ju tipsa nyfikna om att kollektionen hänger här till på söndag så det är bara att komma och prova om ni vill) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela