gikas

Gamla smalfilmer

Publicerad 2009-08-27 16:49:01 i Allmänt

Jag har två skokartonger fulla med filmkassetter från när de äldsta barnen var små. För en tekniknovis som jag så är det inte ofta jag kollar på dem, det är så krångligt att koppla in kameran och alla sladdar i tv:n. Jag glömmer bort varenda gång hur man gör. Tanken är att de ska föras över till modernare format, dels för att det ska vara enklare att titta på dem, dels för att bevara dem bättre. Jag skulle också vilja redigera dem och sätta ihop de bästa avsnitten.

Förra söndagen var det en gråtrist dag som lämpade sig utmärkt till tv-tittande så då kom Andréa med idén att vi skulle kolla på gamla filmer. Det var superkul! Vi skrattade gott åt bl a Pontus & Robert´s löften att aldrig skaffa några tjejer. De var 10 år då och vi undrade hur länge det löftet bröts...? Andréa höll 8-års kalas och dansade disco som en stelopererad duracell-kanin, och Ella älskade att klä ut sig. För att inte tala om hur söta de var som bebisar allihop. 
    
Andréa 6 år och Ella ca 4 mån  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela