gikas

Innan vi lämnade Stockholm

Publicerad 2009-08-18 11:55:27 i Allmänt

....så blev det så blev det så klart lite shopping. Jag besökte en ny galleria i Kungens kurva som riktat in sig på enbart inredning och design - Bo:x. Tanken var god med ett hus fyllt med bara "piff för hemmet, men....

Det var tjusigt värre, men jag kände att priserna tyvärr var lite out of my leage - inte svindyrt, men ändå. Märktes att fler än jag kände så för det var väldigt folktomt i huset. Det enda jag köpte var en liten, praktisk sked att ha med i skötväskan. Efter det åkte vi till Barkaby märkesoutlet, men även där blev jag besviken. Bara gamla säsongsvaror som hamnat där efter att ha blivit över från butikernas utförsäljningar. "Höstnytt" på outlet kändes aktuellt för minst 2-3 år sedan och storlekarna som fanns var antingen pyttesmå eller jättestora. Köpte bara några Nike sportstrumpor. 

När vi kom hem efter den misslyckade shoppingen så muntades vi upp av grillning på mamma och pappas veranda. 

De har en fantastisk utsikt över Trälhavet som man kan njuta av hur länge som helst. Vi såg alla Finlandsfärjorna när de passerade där nere.
  
Innan vi packade för att åka hem dagen efter så var det faktiskt Nils som propsade på lite mer shopping. Han blev så taggad av alla båtar vi såg att ett besök i butiken "Erlandsons Brygga" kändes som ett måste. Antar att jag har en lika nöjd min som den här när jag botaniserar i mina favvo-butiker :-) Själv hade jag fullt upp att jaga Ines som också hade jättekul bland hyllorna. Tänk om det funnits en outlet för den här typen av prylar, vi fick bl a annat med oss två blanka rör a´ 500:- och två plastluckor a´ 298:- så billigt var det inte. Undrar vad båten kostat totalt när den är färdig.....Tur vi har en medfinansiär i form av Nils pappa.  
 
På vägen hem stannade vi på Gävle Bro och åt en lite sen middag. Jättebra matställe tycker jag, vi åt tills vi sprack - igen. Ines käkade pannkakor och lekte av sig i bollhavet innan hon spändes fast i den tråkiga bilstolen igen.  

Väl hemma hade jag en massa jobb att göra, förberedelser inför första Gangstar-partyt i morgon. Ska bli jättekul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela