gikas

Nils shoppade loss på rea

Publicerad 2009-08-05 22:37:59 i Allmänt

Ville visserligen chocka lite med rubriken, men det är lustigt nog alldeles sant :-)) Det var nämligen halva reapriset på alla killar´s favvobutik Claes Ohlsson (vilken vi upptäckte av en slump då vi åkte förbi). Bestämde oss för att gå in och kolla efter en kylväska.......Så länge som vi var kvar där har Nils aldrig varit på en rea, jag fick vänta på honom, hi hi.

Han köpte en Bosch vinkelslip för ca 220:-, flytvästar för 75:-, båtgolv, båtpallar och en massa annat smått och gott för lite och ingenting. Jag fyllde på kundvagnen med leksaker till Ines, block, fönsterlampor 49:-, brännbollsset 36:-, plastbackar mm. Någon kylväska blev det dock inte trots att kundvagnen var fylld med råge. 

Det roligaste köpet var nog ändå 6 st stora vattengevär a´ 22:-/st - nu ska det bli krig hemma hos Håkansson/Hammar!
   
Som om inte det vore nog så blev det även ett besök på Toddler där jag hittade superfina träleksaker till Ines som jag tror att hon kommer att älska. Lovar att visa dem när hennes rum är klart för nu ligger allt i kartong. Köpte också en reatröja där + en body och en klänning på Pirum Parum i Haga. Två av plaggen var alldeles för stora så de får kanske sparas och bli julklappar.  

På Pirum packades upp vinteroveraller - mitt i sommaren! Allt kommer bara tidigare och tidigare nu för tiden, fattas bara att Ikea börjar julskylta snart. Hur som helst så höll hon upp en randig Molo-overall i regnbågens alla färger som jag först tyckte var rätt gräslig, men då vi provade den på Ines så ändrade jag mig ganska snabbt och fattade tycke. Illa, eftersom det färgsprakande plagget kostade hela 1299:-!!! Hade en Molo overall i fjol också som vi var jättenöjda med, men den modellen var åtminstone 500:- billigare så det här kändes tungt. Jag satte undan den i alla fall....  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela