gikas

Var tog den här dagen vägen?

Publicerad 2009-08-28 23:02:11 i Allmänt

Vi hade stora planer när vi vaknade; målning av balkongen, målning av Fridas rum, spackel-slipning i rummet nere, beställa tapeter, kolla om mattan kommit hem och köpa lister.....Hann inte ens hälften. Regnet hängde i luften så utomhusmålningen fick vänta, Nils skrev protokoll från senaste jaktmötet (med pekfingervalsen så det tog lååång tid) och jag pysslade på med allt annat än vad vi planerat att göra. Halva dagen bara försvann.

Efter lunch tog vi oss i alla fall iväg mot stan. Jag dumpade Nils vid båtbygget och åkte för att beställa Andréa:s tapeter,  silver-rosorna jag berättat om.  Det fanns konstigt nog ingen exakt matchande, enfärgad tapet så det var lite osäkert ett tag om min första tanke skulle funka, men till sist hittade jag en som passade (förhoppningsvis - det lär visa sig när de kommer på plats).  Den ser vid första anblicken helt vit ut, men har lite silverstänk i sig som man ser i visst ljus. Hyfsat pris faktiskt, 199:-/rullen. 

Ines och jag gjorde en avstickare till Ikea också (så pappa fick bygga lite längre) och bytte färg på två kuddar + att vi hittade lite annat smått och gott - som man oftast gör där. De här små fingerdockorna i tyg fick följa med hem, till Ines stora förtjusning, 10 st 59:-.
 
Köpte också en stor yucca-palm - för efter en lång period av enbart konstväxter här hemma så känner jag att det är dags att se om mina fingrar blivit något grönare så att även levande växter överlever. Håller mig dock till tjockbladingar som tål att torka ut totalt mellan vattningarna. 

Det var inte lätt att baxa ut både Ines vagn, palmen med kruka och en stor kasse till bilen, men man har ju nått en viss skicklighet efter många års barnvagnskörande så det lyckades. Sen hämtade vi upp Nils och åkte hem för go´middag och fredagsmys. Fulla bordet med Ikea-godis så klart! 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela