gikas

Annandag jul

Publicerad 2009-12-28 01:40:21 i Allmänt

Full fart här hemma redan på morgonen eftersom hela gänget utom Nils och Ines skulle iväg på mellandagsrean. Jag hade först några byten och returer att fixa, men sen gjorde jag några fynd också. En svart axelbandslös fodralklänning i ett kraftigare tyg. Satt som en smäck, men tillåter inget fortsatt frossande så nu får jag allt hålla igen på den biten. Hittade klänningen och en vit topp med nitar på Carlings. Sedan fyndade jag en parfym på Kicks som sålde ut alla julboxar, hade tur och nöp det sista exet av Hugo Boss Orange. 
 
Blev jätteglad då jag hittade en snygg lite annorlunda väggklocka till köket...som inte tickar så högt. Den här fanns till halva priset på Ur & Penn, bara 249:-
  
Efter shoppingen skulle ungdomarna skjutsas åt olika håll i stan innan jag kom hem och kunde göra mig i ordning för partykväll med älsklingen och brorsan på Stadshuset. Det blev paljetter men inga high heels med tanke på snöstormen ute. Valde mina knähöga stövlar för säkerhets skull.  

Nils brukar påstå att det aldrig är några damer som raggar på honom när han är ute, men den här gången började dom redan i kön när vi skulle in. Några lätt överförfriskade brudar knackade honom på axeln och undrade förföriskt vad han hade för syfte med kvällen. Sedan fortsatte det inne på krogen med minst tre andra tjejer som uppenbart var intresserade. Nils blev nästan lite generad av uppmärksamheten och jag bara skrattade. Svartsjuka är inte riktigt min grej, jag tänker snarare tvärtom och blir stolt när andra tycker att jag har en attraktiv kille. Det är ju uppenbarligen mig han vill ha så då har jag inget att oroa mig över. Det är ju dessutom likadant åt andra hållet när vi är ute så det vore bara jobbigt att lägga för stor vikt vid flirtandet från andra. Vi hade i alla fall en riktigt kul kväll och träffade en hel del bekanta att surra med. Dansade disco så sulorna glödde, ha ha.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela