gikas

Frisörstuga

Publicerad 2009-12-17 12:29:57 i Allmänt


När jag var barn sa jag ofta att jag ville bli frisör när jag blev stor. Intresset yttrade sig genom att jag lekte jättemycket med dockor som hade långt hår och älskade att göra dem fina. Mitt frisörhuvud som jag fick en jul blev extremt välanvänt och när dockornas hår tovade sig så var jag inte sen att leta reda på en sax till mammas stora förtret. Första gången var jag bara 4 år och satt tillsammans med en kompis på hennes rum där vi klippte både dockorna och oss själva och blandade håret i en låda. Mamma skrek rakt ut när jag kom hem utan lugg.
 
Trots att jag inte satsade på frisöryrket så får jag praktisera det ibland ändå, på hobbynivå kan man säga. Klipper familjemedlemmar och några vänner ibland. Jag hoppas att de återkommer för att de är nöjda och inte enbart för att det är gratis, ha ha. En av mina "stammisar" var här nyss och blev julfin i håret så jag har precis sopat undan spåren efter honom. Gissar dock att jag får plocka fram allt igen när Nils vaknar efter nattskiftet för han är också långhårig. 

Framför allt hoppas jag att han känner sig piggare och att vi får tillbringa lite mer tid tillsammans de närmaste dagarna. De äldre ungarna växlar boende på fredag så då blir vi den lilla familjen igen - om inte Stockholmarna kommer redan till veckan förstås - det vore kul för jag saknar dem då de bor så långt ifrån att vi inte kan ses så ofta. Det blir mest kring jul och på sommarsemestern, så när som på några få ströresor där i mellan. Bara så att ni vet så är ni välkomna när ni vill...         

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela