gikas

Jag minns 2009

Publicerad 2009-12-31 00:15:25 i Allmänt

Klockan har precis passerat midnatt och årets sista dag har börjat. 2009 har gått fort, särskilt det senaste halvåret tycker jag. Vad har hänt under året? Jag måste tjuvkolla i almanackan för att minnas. Här är mitt år i stora drag: 

Januari: Firade Ines första födelsedag, gjorde första besöket på Arbetsförmedlingen men fick besked att återkomma till hösten då jag blev arbetslös "på riktigt". Var på Gangstar säljträff i Stockholm. 
Februari: Började titta lite på utbildningar, följde Melodifestivalen med stort intresse, var på vis-afton, säljstart Gangstar, skrevs in hos Trygghetsrådet.
Mars: Min arbetsbefrielse påbörjades (skulle egentligen har börjat jobba då), gick på semiarium, åkte lite skidor, Ines tog sina första tre steg!
April: Blev lite dans och nöjen, bl a en superkul tjej-resa till Vemdalen
Maj: Cad-kurs i Västerås, sjuk med hög feber i 5 dagar, mina bästa Annikor fyllde 40 år! Fest på Våningen med Nils jobb (80-tals tema).
Juni: Skolavslutningar och studentfirande, midsommarfest, säsongsavslut Gangstar, Ella spelar fotboll i Lilla VM.
Juli: Gatufesten, kom äntligen iväg till kiropraktorn, träffade släkten i Skellefteå och var på div upptåg med dem, spa-kväll, surströmmingsfest, trästocksfestival, hemma några dagar sen åkte vi till stugan i jämtland.
Augusti: Nils och Ella tävlade i drakbåtsfestivalen, fortsättningsdagar på Cad-kursen i Västerås, Pontus flyttade hemifrån för att plugga i Stockholm, skolade in Ines på Mac & Mulle dagis, kräftskiva, Gangstar säljstart med flera partyn.
September: Inskrivning på Arbetsförmedlingen, provade afropowerdance, Nils åkte på älgjakt, sökte några jobb, fest med Mac & Mulle föräldrarna, fick mitt nya körkort.
Oktober: 3-årig förlovningsdag på Nils namnsdag (fast då var han på jakt), första jobb-intervjun.
November: Såg M Jackson på bio, Frida döptes, smyckesvisning hos mig, Ines i foto-studio.
December: 2-dags seminarium i presentationsteknik, julklappsshopping, julmarknad både på Norra Berget och på Ella´s skola, lucia på dagis, besök hos ny handläggare på AF, julfirande, party på Stadshuset, nyårsfirande.

...nu ser jag med spänning fram emot vad som händer år 2010 - Gott Nytt År som man säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela