gikas

Partybiljetter och köttbullar

Publicerad 2009-12-14 22:44:55 i Allmänt

Egentligen var den här dagen ganska lik alla andra, men jag har haft Nils hemma så det var mysigt att få sällskap en hel dag för en gångs skull. Han var lite rosslig i halsen så det var väl därför han valde att ta det lugnt och stanna hemma innan kvällens nattskift.

Tji fick du - båtskrälle! Skvallra nu inte att jag skrev så, ha ha. Båtbygget tar annars så mycket tid i anspråk att jag skämtsamt brukar kalla den hans "älskarinna" eftersom han gärna åker dit så fort han får möjlighet. Vet inte om jag berättat det, men han är dessutom förlovad med oss båda; en svetsloppa från båten har fastnat och gjort en liten "pärla" på hans ring. Kanske hon borde döpas till "The Mistress" när hon är klar...? 

Vi tog en lång frukost innan jag kollade mailen och ev lediga jobb på datorn. När Ines somnande passade Nils på att vila medan jag åkte till stan för att köpa biljetter till det stora Seaportpartyt den 5:e januari på Strand hotel. En fest riktad till oss som hängde där i nattklubben på 90-talet när det begav sig. Det är många man känner som ska dit så det blir säkert jättekul! Biljetterna var nästan slut, så det var tur jag fick tag i några. 

Jag blev inte på stan så länge utan när jag kom hem så lekte vi med Ines och sen provade jag ett nytt recept på köttbullar. Det har blivit en liten prestigekamp (mest på skoj) eftersom Nils alltid har gjort köttbullarna och ungarna tror att det bara är han som kan göra goda såna. Jag fick glädjande nog klart godkänt vid middagen så nu kanske man får äran att fixa köttbullarna till julafton, ha ha.    

I morgon ska jag in till Arbetsförmedlingen och träffa min nye handläggare och upprätta en ny s k handlingsplan. Ska bli intressant att se vad de hittar på nu. Hoppas bara att killen är vettig att ha att göra med.  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela