gikas

Gatufesten fredag

Publicerad 2009-07-04 18:49:33 i Allmänt

Kom in till stan lagom för att se Ulf Lundell som körde längsta konserten av alla gatufest-artisterna tror jag, hans fans jublade. Vi däremot var så där lagom intresserade, vissa låtar är väl bra men de flesta låter likadant och karln mumlar ju så hemsk att man knappt hör vad han sjunger om. Då blev vi mer förtjusta i Miss Li som fick folk att le stort med sin glada, fartiga, lite annorlunda musik. 

Kvällens höjdpunkt var ändå Lena Philipsson & Orup som var grymt proffsiga och rutinerade på scen. Hit efter hit radades upp och alla sjöng med - t o m Nisse som är så blyg när vi kör Sing Star hemma :-)) Det var riktigt kul att stå i publiken under deras framträdande. 

Kom två-tre regndroppar på oss, men vi klarade oss undan regnskuren för då satt vi i ett av restaurangtälten. Lite kallare ute så jag var glad att jag valde jeans och en tröja för kvällen. Träffade rätt många vi känner så det var en riktigt trevlig kväll.   

 

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2009-07-09 01:44:52

Var Uffe full eller nykter? han blev så sabla trist när han blev skötsam. Har läst några böcker och de tidiga är riktigt bra men sen ... gäsp maken till självcentrerad gubbe ...

Föresten Orup är nästan min granne, "jag mötte lassie osv", han ser ut som en lodis till vardags och man får nästan lust att generöst låna ut dushen åt honom, för han verkar inte ha någon själv.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela