gikas

Det sa inte "klick"

Publicerad 2009-07-07 13:28:28 i Allmänt

I morse kom jag äntligen iväg till en kiropraktor som jag känt behov av så länge. Med tanke på att jag känner mig allmänt stel/öm i rygg och nacke så gruvade jag mig lite för hur han skulle lösa det. Jag har tidigare varit hos en naprapat som först vek mitt huvud åt ena sidan och knäckte till, sedan likadant åt det andra hållet. Det gjorde inte ont precis, men knaket och känslan av att han skulle bryta halsen av mig var obehagligt nog. 

Den här gången oroade jag mig i onödan. Blev nästan besviken för jag gick därifrån utan ett enda "knak". Han konstaterade bara att min vänstra höft var framskjuten vilket gjorde det benet kortare och därigenom gav problem längre upp på ryggen också. Han värmde, masserade, tryckte och drog lite i mig så skulle tydligen problemet vara avhjälpt. Jag har haft lite dov smärta i höften, men nu känns det faktiskt mer än vad det gjorde innan. Fast tydligen kunde det bli så ett tag tills det gått till sig ordentligt. Jag vet inte vad jag ska tro, hjälpte verkligen det där eller blåste han mig på 400:-??? 

Säkert visste han vad han gjorde (för jag har hört att han ska vara skicklig), men jag blev lite allmänt skeptisk av att både karln och det otroligt trånga behandlingsrummet kändes så ofräscht. Man ska inte döma hunden efter håren, men han (som var kanske runt 55år) hade på sig en säckig t-shirt, camoflage capris och conversedojjor. Såg ovårdad ut i håret och gav ett rätt oseriöst intryck då han visserligen tvättade händerna, men inte bytte handduk eller torkade av britsen där jag skulle ligga. Försökte att inte tänka på vare sig de andra som legat där innan, eller det ostädade golvet som jag låg och tittade ner på.

Det kändes självklart också lite olustigt att stå där i det trånga rummet i bara bh och trosor medan en okänd man synade mig, men det förstår jag ju att han måste göra så det vara bara att skaka av sig den känslan också. Man ska nog inte gå till en manlig kiropraktor eller massör alls om man känner sig pryd eller extremt obekväm i såna situationer för det var ju faktiskt även tillfällen under behandlingen då han drog ner trosorna över halva rumpan också för att komma åt där i höften. Fast allt det skötte han proffsigt, ingen direkt "snusk-gubbe-varnings-ringklocka" i mitt huvud. 

Då tyckte jag allt att det var betydligt snuskigare när allt var klart och han slickade sig på fingret för att ta bort lite mascara som smetats ut på min kind - NEEJ tack, jag fixar själv, tack!!!       

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela