gikas

Regnet det bara öser ner

Publicerad 2009-07-10 21:49:54 i Allmänt


Gjorde ett nytt försök med en mindre löprunda idag och till min stora glädje så gick det betydligt lättare än igår. Samma risiga väder, men det kändes bara uppfriskande när man har så taskigt flås som jag. Jycken Egon hann lätt med även fast hans ben är typ en 10-dels längd av mina och även fast han stannade och märkte ut varenda grässtrå på vägen. Det gick inte fort, men jag behövde inte vila så mycket som jag trodde så jag känner mig nöjd med rundan. Jag vet inte om jag vågar chocka kroppen med en sväng i morgon också, men vi får se.  

Det var skönt att få lite luft för annars har jag mest stått i köket och bakat hela dagen. Det blev 2 sorters mördegskakor och säkert 100 vetebullar. Nu är det bara att komma och fika den som vill - fast på egen risk, jag vet inte hur de smakar ;-)  

Eftersom jag definitivt gjort mitt i köket så var det grabbarna som fick fixa middagen. Tyckte att det var en skön syn att dessa två hjälptes åt så jag tjuvknäppte ett kort och garvade rått åt Pontus som klagade högt om blindhet efter lökhackandet. Grabbarna bjöd på älgkött, potatisgratäng och sallad som smakade toppen. 
  
Nu är alla mätta och belåtna och godis-skålarna tömda. Det är inget bra på tv så det börjar komma förslag på kortspel eller något annat sällskapsspel. Fredagar när alla i min stora, härliga familj är samlade är bästa kvällarna tycker jag.

Hoppas regnet ger sig så det blir en riktigt fin helg nu.... 
  

Kommentarer

Postat av: Yvonne

Publicerad 2009-07-11 08:01:25

Vädret är katastrofalt här med och vi som ska åka till Rullsand i dag...tur vi bara har hyrt stuga i en natt.Åker senare i dag och hoppas på att morgondagen blir bättre. Ha en bra lördag /Yvonne

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela