gikas

Vintips efterlyses

Publicerad 2009-06-17 01:43:22 i Allmänt

Alltid när man får smaka något gott vin så glömmer man namnet på det lika snabbt som ploppet när korken går upp. Därför tänkte jag att ni som läser min blogg kanske kan komma med några tips i kommentarsfälten. Det brukar alltid vara någon som kan lite mer om viner eller som inte har lika dåligt minne som jag. Vilka tips som helst mottages tacksamt så jag slipper springa runt hyllorna på Bolaget med krökt rygg och försöka tolka alla etiketter om vad som passar till vad o s v. (Man vill ju hellre verka lite kunnig och världsvan)

Jag köpte i alla fall ett rött box-vin nu senast, Lindemans Chiraz Cabernet 2008, som jag tyckte var supergott.  
http://tomandmelodywine.com/2007/08/05/lindemans-bin-55-shiraz-cabernet-2006/
Har hört att roséviner är inne igen. Sist jag drack rosa vin hade jag såna där fula 80-tals kläder på mig och drack det bara för att det var fin färg tror jag. Mateus Rosé körde man med på den tiden, huga. Någon som har koll på vad som gäller idag, när det inte bara är smaklökarna som har mognat sedan den förra rosétrenden, ha ha? 
http://www.artoftaste.no/servlet/side?section=2000000&item=12303

Vitt vin får varken vara för surt eller för sött tycker jag. Undrar förresten varför vita viner ofta har så snygga flaskor jämför med de röda?

Åh, nu blev jag verkligen sugen på en grillkväll ute i det fria. Det måste bara bli lite varmare först så man slipper sitta i vinterjacka mitt i sommaren (jag vägrar!). Ser inte så värst lovande ut inför midsommarafton, men sen kanske.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela