gikas

Mat & bak

Publicerad 2009-06-15 20:27:20 i Allmänt

Jag brukar alltid vilja något gott till kaffet att plocka fram om det kommer några spontanbesök, men gånger då man ska ta fram den där kaklådan eller kexpaketet så är det mer eller mindre tomt. Det är oftast "Ingen" som ätit upp alltihop. "Ingen" brukar tydligen gripas av lite dåligt samvete eftersom han/hon alltid lämnar EN kaka kvar....så att de andra har något att dela på kanske...?

Den där "Ingen" skulle jag gärna vilja träffa för han/hon fanns på jobbet också, konstig typ som man aldrig ser bara hör talas om.

Det var i alla fall tur att jag gjorde en storplåt med mjuka rutor idag för snart tittar Karin, Niklas och deras söta frö Aina in på en snabbfika.


Vi äter fisk alldeles för sällan, men idag improviserade jag lite med två fiskblock av sej och det blev faktiskt riktigt gott.
Jag blandade matlagningsgrädde, grön pesto, hackad lök, färskost med vitlök och örter, salt, peppar och hällde det över fisken. La även dit lite spenat för färgen och nyttighetens skull. In i ugnen 220gr ca 35-40 min. Till det hade vi pressad kokt potatis med lite persilja strödd över. Lätt att göra och det föll hela familjen i smaken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela