gikas

Mitt i veckan

Publicerad 2009-06-18 00:34:13 i Allmänt

Klockan fem på morgonen kom grabbarna hem med bilen full av båtprylar så tydligen blev den en lyckad affär.

Att bygga båtinredning verkar vara ungefär som att lägga pussel, massor av små bitar som man ska få att passa i varandra. Detta är bara en bråkdel av allt de fick med, säljaren hade ett helt garage fullt av prylar så minilastbilen blev också fullt lastad.


Jag hänger också på Blocket just nu fast jag letar saker som inte har med båtar att göra. Behöver en cykel, en barnsits, en extra bilbarnstol och en 120cm säng. Vill helst ha en sån där mormors-cykel som man sitter upprätt och bekvämt på, men de är ju grymt dyra om man ska köpa en ny så jag hoppas hitta en begagnad. Är såå tramp-sugen för det var länge sedan jag rullade på två hjul och nu är ju lill-pluttan stor nog att uppskatta en åktur också.

När Nils vaknade efter "nattskiftet" så åkte jag och Frida på några ärenden. Först blev det ett besök på härliga Nordljus, sedan köpte vi målarfärg till ett fönster (nästan 500:- för ynka 1 1/2 liter! Jag fick en smärre chock, men tydligen var det någon form av specialfärg eftersom den var så dyr). Det blev också en sväng på Bolaget (så är jag redo när grillvädret kommer :-) Hade ett presentkort på Village som jag ville lösa in och det fick bli den här fina sommarduken (som dock behöver strykas innan den får pryda bordet definitivt):
 
Vi hann också med en rundgång på Ikea och där hittade jag dessa supersöta ljuskoppar i frostat vitt och olika nyanser av rosa, 5-pack för 29:- (de är ännu finare i verkligheten än på bild tycker jag).

Nu för tiden får man ha rensade bord mellan ca kl 8-20 för då är klåfinger-Ines i farten, men efter det så kan man slänga fram lite "piffning" och fixa lite mysig stämning med tända ljus och annat trevligt, då är det vuxentid.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela