gikas

Nu blommar det

Publicerad 2009-06-07 00:18:56 i Allmänt

Det är så otroligt vackert ute nu. Jag älskar de doftande syrenenerna.

Tomten på baksidan av vårt hus såg riktigt trist ut när vi flyttade hit. Trots några smärre insatser från min sida så kan man säga att det är lååångt kvar innan det ser mysigt och inbjudande ut. Ideérna finns, men inte tid, pengar och kunskap. Tyckte ändå att en trädgård borde ju ha några träd så till en början köpte jag två rätt ynkliga "pinnar" på vinst och förlust när Norells reade ut alla uteväxter i fjol. Bladverket var snyggt plommonfärgat, men att de skulle få så här snygga blommor hade jag inte en aning om - underbart fina!

Idag planterade jag sommarblommorna också så nu kan solen gärna få titta fram så de små liven kan växa sig stora och vackra. Måste komma ihåg att vattna dem också.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela