gikas

Spegel, spegel på väggen där...

Publicerad 2009-06-14 22:47:27 i Allmänt

Vinkade av mormor och morfar på förmiddagen. De skulle åka drygt 40 mil mot Stockholm i ösregnet så jag tyckte synd om dem. Inte ens Egon har velat gå utanför dörren idag. Man kan faktiskt märka på hunden om det är bra eller dåligt väder redan innan man dragit upp mörkläggningsgardinen på morgonen. Djur verkar ha en inbyggd barometer. Vid dåligt väder är jycken jätteslö och inte alls lika ivrig att få fart på oss som om solen skiner. Det värsta med såna här skyfall är i alla fall alla äckliga maskar som kryper upp ur jorden, jag bara ryser när jag måste skutta mellan dem .

Jag kände mig också slö och hade helst tillbringat dagen framför tv:n, men gjorde i alla fall ett ryck och städade undan lite skräp på nedervåningen och bakade några fullkornsbullar. Varje gång jag bakar bröd (inte så ofta) så tänker jag att det är så enkelt och frågar mig själv varför jag inte gör det oftare? Kan kanske bero på all trist disk efteråt. 

Ines var så söt idag när hon hade nya kläder och fick syn på sig själv i spegeln. Man kan säga att hon verkade gilla det hon såg. Först gav hon sig själv en kram...
 
...och sen en puss...

Inget fel på självförtroendet där inte, hi hi. Kläderna kommer från Polarn & Pyret (bodyn), Gangstar (kjolen) och Villervalla (tightsen).

Kanske något vi alla borde prova, ge sig själv lite uppskattning framför spegeln i stället för att titta efter små skavanker.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela