gikas

Arbetsbefriad

Publicerad 2009-03-16 14:18:09 i Allmänt


Nu i mars skulle jag egentligen ha börjat jobba igen efter föräldraledigheten, men p g a övertalighet så har jag fått arbetsbefrielse under uppsägningstiden på 6 månader. Efter 21 år på samma arbetsplats så blir jag alltså arbetslös till hösten. Känslorna är delade, å ena sidan så kan det ju verkligen vara dags att prova på något annat, å andra sidan var det ju synd att det skulle hända just nu då det är lågkonjunktur och man verkligen måste slåss om jobben. Fast tajmingen gynnar ju samtidigt Ines som slipper börja alltför tidigt på dagis, plus att jag verkligen får tid på mig att tänka igenom vilken väg jag vill gå. Ska jag söka mig något liknande arbete eller kanske studera och försöka komma upp en lönenivå eller två? Det är dags att bestämma vad jag vill bli när jag blir stor eftersom jag redan är "stor" för länge sedan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela