gikas

Båtbygget

Publicerad 2009-03-16 21:06:32 i Allmänt


Min sambo bygger en båt, en plåtseglare på 42 fot (ca12,6m). Ett mångårigt projekt som kräver många, många...ooootroligt många timmars arbete och slit. Jag beundrar verkligen hans enorma vilja att förverkliga drömmen om den flytande "sommarstugan". I mina ögon är det helt fantastiskt att han orkar lägga så mycket tid och kraft på ett rostigt båtskrov, men hans målmedvetenhet imponerar samtidigt. Det är nog tur att jag känner så för annars vet jag inte om jag skulle stå ut eftersom det naturligtvis blir en hel del frånvaro från hem och familj. Det är nog inte alltid jag är så förstående som han skulle önska, men ingen kommer att bli gladare än jag när den äntligen är färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela