gikas

En gnutta glamour

Publicerad 2009-03-16 22:34:02 i Allmänt


Som föräldraledig kan man verkligen behöva ett stänk av lite glitter och glamour emellanåt. Att bara krypa omkring på golvet i säckiga mysbyxor hela dagarna, plocka legobitar och skrika "titt-ut" 20 gånger i följd kan snart knäcka den mest fåfänga mamman till oigenkännlighet. Därför unnar jag mig lite vardagslyx när tillfälle ges. Shoppar något fint, men onödigt (bara det inte är för dyrt såklart), tar en fika med vänner (bara inte för ofta såklat), klär upp mig lite extra någon gång ibland och kanske tar ett halvt glas vin och en chokladbit framför tvn när alla lagt sig trots att det är tisdag. Sånt ger ny energi så att man känner sig helt ok som kvinna  fast man är tillbaka i de säckiga brallorna redan dagen därpå. (PS. de urläckra silverskorna fyndade jag på Bianco för 150:-! Nu gäller det bara att hitta ett tillfälle att använda dem...)

Kommentarer

Postat av: cenela

Publicerad 2009-03-19 22:37:59

inte är jag föräldarledig men jätte trött av allt jobb å slit o sååå sugen på att göra något kul o härligt.

Kanske hänga med på en spa resa snarast....på båten(party o dans) o på hotellet spa behandlingar o vila. häng me....Tjingeling

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela