gikas

Jakten

Publicerad 2009-03-16 22:09:32 i Allmänt


Är man tillsammans med en jägare så får man, förutom frysen full av älgkött, också finna sig i att han packar trunken full av öl/Jäger/snus och försvinner hemifrån ett antal fasta datum varje höst med bössan i ömt förvar. Vid ett tillfälle var jag så nyfiken på vad grabbarna egentligen har för sig där i skogarna så jag bad att få följa med som "prao" en helg. Vad hände, jo vi satt knäpp tysta på var sin stubbe i femtioelva timmar och såg inte ens en mus passera. Höjdpunkten var fikat, fast då fick man lova att tugga tyst och inte sörpla...Jag hade kanske otur, men det var nog det mest ospännande jag varit med om. Då smällde Jägern och den kalla ölen framför brasan efteråt betydligt högre i mina ögon. Det var nog kanske tur förresten att de inte sköt något stackars djur då jag var med för då hade jag väl slutat äta kött i ren empati.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela