gikas

Sov bort halva dagen

Publicerad 2009-03-31 22:48:51 i Allmänt

Vad hände?!? Jag hade ställt väckaren på 8 men vaknade 12!!! Visserligen mer utvilad än på länge, men ändå...jag missade ju en halv dag! Nisse gav Ines vällingen i morse och efter ett tag hade tydligen de också somnat igen så det blev inte som det var tänkt. Jag och "skruttis" skulle ju gå på Öppna förskolan och efter lunch var det tänkt att jag skulle hinna med premiärvändan till gymmet innan Nils åkte till båtbygget. Kändes snopet att jag sov bort allt det roliga, men precis när jag satt och var sur på mig själv så ringde Annika N och ville ha sällskap i Birsta. Vi lunchade tillsammans över en kletig (men smarrig) kebab och avverkade troligen de flesta butikerna. Annika hittade en del fynd, men själv kom jag därifrån med bara en flaska hårmousse som utlovade "mer lyft i hårbotten" (please funka!). På tisdagar kör de ett koncept som kallas "Hemmakväll" i Birsta City. Det brukar vara fina erbjudanden i butikerna, lite underhållning och annat extra. Trubaduren som spelade idag var superduktig och körde en massa bra rockballader. Jag och Ines satt kvar ett tag och njöt när Annika åkt. Ines diggade och applåderade mest av alla till gitarr-killens förtjusning, ett riktig litet mini-fans tänkte han nog. En man bredvid oss började prata och sa att hon hade de blåaste ögon han sett - så sant. Lilla blåögda Ines somnade ganska snart när vi kom hem och nu är det bara att hoppas att jag också kan det med tanke på min överdrivna sovmorgon tidigare i dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela