gikas

80-tals festen

Publicerad 2009-05-31 11:31:55 i Allmänt

Det blev klädpanik i sista sekunden eftersom vi insåg att det faktiskt var en hel del andra som tänkte klä ut sig. Jag hade egentligen planen klar med en kjol jag skulle ha, men när den nästan sprack av trycket från min rumpa (som tydligen blivit något större på sistone) så fick jag raskt gå över till plan B....Enda problemet var att det fanns ingen plan B. 

Tack och lov skulle Frida till stan så jag skickade henne att köpa ett långt linne/smalklänning så jag kunde ha tigths under och min nya, korta jeansjacka. Nils vek upp ärmarna på sin kavaj och stoppade byxbenen i tubsockarna för att man skulle ana looken.  Det tog sin lilla tid att våffla hår och sminka sig lite extra så vi blev lite sena, men inte sist. 

Man ser inte riktigt hur fluffigt mitt hår var på den ena sidan här på bilden, men jag kan intyga att det var stoort :-) 

Vi fick äta lite plockmat och gå en frågeslinga på huvudkontoret innan den rätta festen som hölls på Våningen. Frågeslingan handlade om 80-talet på tv och det klarade vi riktigt bra i sällskap med Karin & Kapten Niklas som faktiskt vann hela tävlingen med 20 av 23 rätt. Vi tyckte det var liite konstigt att inte vi hade samma resultat, men det kan ha att göra med att tävlingsledaren är ett gammalt ex till Nils som inte har så gott öga till honom....hm

Det största energiknippet på Sundsvalls Energi; Niklas (i kaptensmössa och skepparkrans) och hans söta fru Karin.

Vårat bord, Allo Allo emliga armen. Menyn var också tidstypisk, skagentoast, file´mignion black and white och den här underbara marängswissen till efterrätt. Mumma!!!

Kvällens underhållning stod en ensam trubadur för, men han fick även hjälp från Blues Brothers som vågade sig upp på scenen. (Den ene, Arne visade sig vara ett riktigt proffs - på riktigt, så han fixade riktigt ös med munspelet :)

Senare framåt nattkröken så spelade två dj:s gamla 80-tals dängor och då kunde man ju inte bara låta bli att dansa all night long....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela