gikas

Autocad & RFSL

Publicerad 2009-05-21 01:01:27 i Allmänt

Hej hej, nu är jag hemma igen efter tre intensiva men roliga kursdagar i Västerås. Fast eftersom jag åkte redan i söndags så blev det ju nästan fyra dagar borta. Min kurskamrat Lisa hämtade upp mig vid Gävle Bro och sen åkte vi tillsammans vidare till Västerås och checkade in på hotellet. Kolla in världens största kudde i sängen! (Den lilla är en vanlig)
 
Det som skiljde mitt s k "business-room" från Lisas enkelrum var - förutom 1000:- extra kostnad - gratis internet, film och minibar. Fast jag vet inte om jag vill kalla ett litet kylskåp med en påse Ahlgrens bilar, en liten kexchoklad, två läsk och en knäckebrödsmacka för "bar"...?! (För barn möjligtvis). Nä, Lisa och jag såg till att det åtminstone kom dit några öl på kylning. Annars kändes det rätt lyxigt att få komma till uppdukad buffe´morgon och kväll, att få sängen bäddad och att bara vara på kvällarna. Kursen var mellan 9-16 på dagarna så det blev en hel del fritid. Några regniga timmar spenderade jag i affärer, vilket inte var Lisas grej, men annars så såg vi på film eller surrade över ett glas vin. Det var riktigt trevligt att få lära känna Lisa som hade en skön humor och lite annorlunda livsstil. Man kan säga att jag lärde mig mer om både Autocad och RFSL under de här dagarna :-) Att RFSL betyder Riksförbundet För Sexuellt Likaberättigade vet ni säkert redan, men vad är Autocad?

Jo, det är ett dataprogram som man använder för att producera ritningar och design. Nu kan jag alltså rita t e x en planlösning, ett verktyg, en plåtbit eller vad som helst som kan illustreras med hjälp av linjer, kurvor och cirklar. Eftersom det var en grundkurs så är jag lååångt ifrån fulllärd, men det var både roligt och intressant att hålla på med. 

Perfekt att vi bara var tre; Jonas från Malung, jag och Lisa från Sundsvall.  

Hur sjutton var det man gjorde nu igen????

Vår lärare Fredrik bjöd på kaffe och goda mackor när hjärnorna behövde vila en stund. Vi hade rätt lika humor i gänget så det var högt i tak och många skratt. Jonas blev "mobbad" för att han tog bilen de 100 m som han hade från sitt hotell till kurslokalen, och mig pikade de för att jag fick Lisa att skjutsa mig 8 mil t o r för att köpa den här ursnygga jackan:

Såg jackan på en expedit på MQ och bara MÅSTE HA! Problemet var att det bara fanns en enda kvar i min storlek - i Eskilstuna! Lisa var egentligen alldeles för snäll som erbjöd sig att köra, men jag nappade så klart :-)) 

Vi har som ni förstår verkligen förenat nytta med nöje under den här resan, men det var ändå skönt att komma hem till alla älsklingarna som jag längtat efter så mycket. Det blev många mysiga kramar.


Måste också få skicka en massa tacksamma kramar till mamma och pappa också som inte bara ställde upp som barnvakter med kort varsel utan även hade jobbat hårt i både tvättstuga och trädgård. Nästa gång ni kommer lovar jag att ni bara ska få semester och vila.

Kommentarer

Postat av: Marie EW

Publicerad 2009-05-21 09:30:52

Hejsan!

Du må tro att vi studerat bilden som Jonas från Malung är med på? Frågade du om han kännde till HW? Hna kanske är för ung......

Hälsa hela familjen och moster och morbror!

Kram Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela