gikas

Kura-inne-dag

Publicerad 2009-05-04 12:37:57 i Allmänt

I natt blev jag så störd av mina tre rumskamrater i sovrummet att det var nästan omöjligt att sova. Dessutom drömde jag så fånigt att jag började ifrågasätta mig själv när jag vaknade. Jag var nämligen på "date" med den amerikanska komikern och talk-show-värden Ellen - just det, en lesbisk tjej! Hon var supertrevlig och vi skämtade mycket med varandra, men mot slutet av middagen då jag märkte lite speciella ögonkast så började jag fundera på hur jag på ett fint sätt skulle kunna tala om att jag var mer dragen åt kill-hållet......

Tack och lov slapp jag formulera mig för då vaknade jag av Ines som ropade "Maaama". Jag drömmer alltid så knäppa drömmar, den ena värre än den andra. OM jag mot förmodan någonsin skulle gå på date med en tjej, inte fasiken skulle det bli med Ellen, hur kul hon än är!  Ha ha

Med tanke på min störda sömn (i dubbel bemärkelse) så var det perfekt att Ines sov extra länge i morse. Vi hälsade på Nils kusin Tony och hans familj igår och då hade vi ingen vällig med oss så lill-hjärtat fick muffins och saft till kvällsfika (hm). Kanske det var det den tillfredsställelsen som gjorde att hon slocknade som ett ljus och sov så gott.

Idag regnar det ute, så det blir mest inomhusaktiviteter. Ska städa lite och när Andréa kommer hem efter skolan ska vi nog köra igång och röja undan i det som ska bli hennes rum efter en uppfräschning med lite färg. Eftersom Pontus har sökt skola på annan ort och kanske flyttar hemifrån till hösten, så vill Andréa eventuellt överta hans rum i stället för det nuvarande "jakt-rummet" och då är det ju inget vits att göra någon större renovering innan vi vet hur det blir.

Snart kommer sotaren också (så det lär behövas en städning). För många år sedan figurerade det en ursnygg sotare här i Nolby så alla tjejer ville gärna hålla sig hemma när han kom. Tyvärr har han slutat, men jag kan väl återkomma senare med en rapport om dagens "sotis"   hi hi

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela