gikas

Lugna gatan

Publicerad 2009-05-10 12:32:45 i Allmänt

Idag händer inte mycket hemma hos Håkansson-Hammar. Nils sover inne efter nattskiftet och Ines sover ute i vagnen. De andra barnen är på styvbrorsans konfirmation så jag har det väldigt lugnt och skönt just nu måste jag säga :-) Så här snygga var i alla fall ungdomarna när de åkte, Andréa och pojkvännen Alexander:

Vi knäppte massor av kort innan (det gäller ju att passa på när man får :-)) Alex ser kanske lite spänd ut inför släktträffen på den här bilden.

Jo förresten, lite har det ju hänt i alla fall. Ines blev väldigt tyst ett tag när hon satt inne på Ella´s rum....när jag kollade hade hon lyckats få tag på en färgpalett med låssas-smink som hon hade "smakat" på. Båda händerna och halva ansiktet var starkt cerise-färgat. Gulligt värre! Dessutom gick det nästan inte bort ens med tvål, så nu är vi lite cerisefläckiga både Ines och jag. Finns också en viss risk att storasyster Ella blir lite arg när hon kommer hem....

På tal om arg, Nils blev inte minsta upprörd när jag la fram min idé igår (kanske för att han fick läsa inlägget innan, hi hi). Faktiskt så tyckte han nog att det lät ganska bra med ett soldäck och en fast grillplats där. Däremot inser vi nog båda att det kan vara svårt att hinna med i år. Båten och huset ska ju målas först.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela