gikas

Måla hus

Publicerad 2009-05-17 09:47:41 i Allmänt


Förra året var vi (mest jag kanske) sugna att måla om huset bara för att få en annan kulör, men nu har det blivit mer eller mindre ett måste p g a att den gamla färgen har krakelerat på så många ställen. Det ser inte alls snyggt ut och säkert inte bra alls med tanke på fukt som kan tränga in i sprickorna.

I helgen har många färghandlare mellan 25-35% rabatt på all färg så vi ska försöka passa på och köpa hem det vi behöver idag. Jag gruvar mig lite över det snabba beslut om kulören som kommer att behövas, för det är supersvårt att utgå från alla pyttesmå färglappar. Hoppas vi får hjälp av någon med både kunnighet och bra smak i affären. I mina tankar lutar det åt någon grå-beige nyans. Låter kanske inte så upphetsande, men det skulle nog bli fint till altanen som är brun och tegel och snickeridetaljer som är vita. Problemet är att det säkert finns 100 grå-beiga nyanser att välja mellan....(hoppas Nils har laddat med snus och lite extra tålamod nu när vi ska iväg)

I eftermiddag åker jag till min kurs i Västerås så det blir tre nätter på hotell, i "businessroom" som min reskamrat Lisa har bokat åt mig. Låter tjusigt värre, eller hur :-)  Ska bli trevligt att kolla in en ny stad också som jag inte varit i förut. Enda orosmolnet är att jag känner mig lite småförkyld så jag hoppas att det inte blir värre. 

Om det inte finns dator i mitt fina businessroom så lär jag ju inte kunna blogga något under dessa dagar, men i så fall så hörs vi igen på onsdagkväll eller torsdag då jag är hemma igen. Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela