gikas

Var sak på sin plats

Publicerad 2009-05-07 12:37:45 i Allmänt

Vissa dagar är det bara så mycket att göra att man liksom inte vet var man ska börja. En trollstav att vifta med vore inte helt fel. Simsalabim så är allting klart! Fast det trollspöet skulle nog snarare behöva vara en hel kvast för att orka med allt trolleri som behövs här för att få lite ordning.

Tänk om var sak hade sin plats, tänk om varje person visste var var sak har sin plats, tänk om varje person som vet var var sak har sin plats kunde lägga den där också - vad enkelt det skulle vara. 

Ibland känns det som att halva mitt liv går åt till att leta saker, inte bara för egen del utan åt alla andra också. Varför skulle t e x jag ha bättre koll på var Nils har lagt sin hammare än han själv? Ändå frågar alla i familjen mig först när något saknas, gärna innan de letat ens en minut själva. Kanske jag också ska börja med det? Men vem ska jag fråga? De andra verkar ju ha noll koll eftersom de alltid frågar mig....

Den enda som letar reda på sina saker själv är Egon, fast ibland får man föstås säga "sök" till honom också och då är det inte alltid han heller fattar vad man menar. Han ser ut som: "- Va, ska jag söka benet, men du vet väl var jag la det sist...?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela