gikas

Äntligen

Publicerad 2009-11-04 13:01:44 i Allmänt

Vilken tur jag hade som fick tid så snabbt hos frissan nu när håret var ett totalt katastrofområde. En utväxt på 4-5 cm och riktigt slitna toppar. Typiskt att jag alltid glömmer att boka en ny tid direkt och sen väntar alldeles för länge med att ta mig iväg. Goda nyheter fick jag i alla fall; jag hade inte så mycket gråa strån som jag trodde utan det handlade mer om att min ursprungliga hårfärg har mörknat. Inte så konstigt egentligen eftersom båda mina föräldrar är brunhåriga. Hur jag har kunnat vara ljusblond så länge är en gåta, men min mosters hår liknar mitt så det finns väl en sån gen på mammas sida trots allt. 

Egentligen är det ingen större vits att visa bild för några större förändringar är det inte, nyansering som ger lite mer djup i färgen (=håret ser aningen tjockare ut) och de slitna topparna är borta, men annars behöll jag längden och frisyren som den var, trots att jag egentligen är sugen på en kortare och betydligt tuffare stil. Mitt hår växer ju inte precis ut på ett ögonblick, så när det väl har kommit så här långt så känner jag att jag vill behålla det ett tag. Det går t o m att sätta upp en hästsvans....även om den snarare blir tunn som en råttsvans, ha ha. 
  Puss & kram!   

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2009-11-04 15:19:32

åh, tack så mycket, vad snällt! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela