gikas

Fredagkväll

Publicerad 2009-11-06 14:57:41 i Allmänt

Usch vad tråkigt, jag hade helt glömt bort att Nils ska ut med jobbet ikväll och i stället tänkt att vi skulle få en myskväll för oss själva när Ines somnat. De andra barnen växlar nämligen boende ikväll. Sedan jobbar han hela helgen så det hade ju inte varit helt fel att hinna umgås lite. Nu på dagen åkte han dessutom iväg för att spela rinkbandy och eftersom han inte hinner hem mellan aktiviteterna så kan man säga att vi inte ses förrän på lördag kväll när han kommer från jobbet runt 20-tiden. Kul för honom, men trist för mig....fast jag är inte bitter......jo liiite kanske, BLÄ ha ha.

Nu blir det alltså till att roa sig på egen hand och vad ska jag hitta på då? Kanske åker jag till Annika L och kollar på Idol och surrar lite, det är ju alltid trevligt. Eller också kör jag min specialare när jag blir ensam hemma en fredagskväll; grillad kyckling, minitomater, ostkrokar och lite godis. Jag "tröstäter" i skenet från tv:n och några tända ljus. Inte alls så tragiskt som det låter, för ibland kan det vara riktigt lugnt och skönt att vara själv. Fast nu när jag är så mycket ensam hemma ändå så har jag självklart ett större behov av sällskap, så jag tror att det lutar åt att Annika får ett besök ikväll. 
      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela