gikas

Hel- eller halv?

Publicerad 2009-11-06 13:31:38 i Allmänt

Vi var precis varit hos vår personliga bankman...kvinna, för en översyn av lån och övrig personlig ekonomi. Allt såg helt ok ut förutom möjligen kostnaden för min bil som just nu är helförsäkrad. Det är gränsfall om en 98:a s Toyota Carina som gått över 18000 mil verkligen ska få vara så dyr eller om jag ska gå ner på halv- eller kanske bara trafikförsäkring...? Nils tyckte det var självklart, men jag har nog gör mycket "jantelagstänk" i mig och inbillar mig att om det inte hänt något förr så händer det bergis nu om jag ändrar villkoren. Bara byta en ruta kostar ju åtskilliga tusen utan försäkring. Svårt sånt där, man vill ju gardera sig men samtidigt spara pengar. Bank-tjejen skulle räkna på fler av våra försäkringar för det där är ju ett område som man helst skulle se över en gång per år men som aldrig blir av för det känns så krångligt. Ines somnade nästan när vi pratade försäkringsbrev, så tråkigt var det med alla villkor hit och dit. 

Apropå ekonomi så har jag inte hört något mer om jobbet än, men det blir väl till veckan vi kan träffas i stället. Nu har det också dykt upp ett jobb på hemmaplan som jag blev väldigt intresserad av att söka, så vi får se vad som händer.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela