gikas

Dåliga nyheter på mobilen

Publicerad 2009-11-12 23:04:20 i Allmänt

Nu har jag börjat med julklapparna. Lika bra eftersom jag ändå skulle leverera Gangstar in till stan, så då passade jag på och shoppade lite också. Precis när jag stod i en leksaksbutik och hade fullt upp med Ines så ringde de från Kontorsfixarna angående jobbet som de tänkt förmedla åt mig. Dessvärre hade arbetsgivaren backat och ville rekrytera själva via en annons.

Synd att jag inte ens hann träffa dem och visa vem jag är, men loppet är ju inte kört än eftersom de uppenbarligen tänker nyanställa. När jag lagt på luren så insåg jag att de förmodligen gör så här av två skäl, antingen blev det för dyrt att gå via Kontorsfixarna eller också har någon med kontakter på företaget redan blivit lovad jobbet och därför kringår de rekryteringsföretaget. Vilket som betyder troligen att det är kört för min del eftersom de säkert tvingas betala ändå om de skulle anställa mig eftersom förmedlingen redan är gjord. Lite tråkigt eftersom det lät ganska lovande, men det går ju fler tåg (...och jag har ju inget att förlora på att avlägga ett besök i alla fall för att få veta lite mer redan innan annonsen kommer ut). Har också hittat ett jobb i Kvissleby sm jag är väldigt intresserad av så det ska jag också söka.

I går gick vi och la oss ovanligt tidigt (för att vara vi) och det blir likadant i kväll. "Piggelina" hade fullt röj i sängen i morse så det är bara att inse att vi hädanefter måste komma i säng i vettig tid för att orka med vår allt mer morgonpigga dotter. Sov så gott alla goda vänner!  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela