gikas

Sälj & köp

Publicerad 2009-11-25 23:26:16 i Allmänt

Sent i går kväll fick jag låna datorn av Andréa och skrev ett rätt långt inlägg som precis var klart för publicering när Blogg.se plötsligt la ner servern för åtgärder. Typiskt - allt bara försvann! Jag gör ett nytt försök...

Jag tänkte i a f berätta att jag var på ett seminarium igår på Trygghetsrådet där en kvinna berättade om sin resa som säljare. Hon tog också upp en del om säljteknik som var rätt intressant även om jag hört det mesta redan genom internutbildningar på jobbet. Jätteskönt att komma hemifrån och se lite folk en dag. Efteråt gjorde jag en snabb stadsrunda innan det var dags att hämta Inesgumman på dagis. Jag kände mig inte färdig med affärerna och det skulle inte vara någon annan hemma på länge så jag valde att vända tillbaka mot stan och Birsta City. 

Köpte chokladkalendrar till kidsen och lite annat smått och gott på ÖB innan vi gick vidare till lite andra affärer. Slog till på leggings och strumpor till mig själv och en söt festklänning till Andréa som jag hittade på Bik bok. Otroligt prisvärd för de kostade bara 199:-, men såg betydligt mer påkostade ut. Andréa:s svarta var dessutom den sista i den färgen så den var nersatt med 50%! Blankt tyg, vid kjol med tyll under, rynkade lite formsydda kupor i överdelen, smock i ryggen och ett band att knyta under bysten, avtagbara tunna axelband. Fanns i svart, rött, grått och lila. Tyvärr är kamerna urladdad så jag har ingen bild att visa. 

Jag och Ines åt en sen middag på en av resturangerna. Jag var tvungen att smaka en grekisk-inspirerad hamburgare och snuttan tryckte i sig massor av pannkaka. Sen fixade vi några ballonger som fick följa med hem. (Jättelätt att sätta fast ett barn med tre stora ballonger som hon vägrar släppa i en bilstol...men det gick till sist)  

I kväll har jag haft smyckesparty här hemma och för att slippa skämmas så ägnade jag nästan hela dagen åt att städa och snygga till innan. Nu känns det lite roligare att göra advent till helgen, även om det finns lite mer kvar att göra innan jag känner mig riktigt nöjd. Det var i alla fall Dag & Natt smyckeskollektion vi fick kolla på och det fanns en hel del fint. Jag beställde en jättegullig väska (egentligen ett smyckesskrin) som Ines ska få i julklapp och ett armband till mig själv. Tyckte lite synd om säljaren bara för trots att alla handlade så var det så låga priser att slutsumman=förtjänsten inte blev så hög. Kul för oss dock :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela