gikas

En händelserik dag

Publicerad 2009-11-04 00:08:45 i Allmänt

När jag lämnat i från mig gosnuttan Ines på dagis så snyggade jag till morgonfrillan så gott det gick och stämde träff med Annika N på stan (efter några Gangstarleveranser som jag lovat först).

Vi gick på skosafari på jakt efter "de perfekta höga stövlarna" som kan funka i alla lägen, men dessvärre verkade andra ha hunnit före eftersom vi inte hittade några snygga i vår storlek. De rackarna är ju så pass dyra att man helt enkelt inte nöjer sig med några halvbra. I stället för skor blev det en ny svea-mössa till Ella, fanns på Kharma för 199:-. 
 
Sen tog vi en lunchpaus på "Tant Anki & Fröken Sara" och det stället kan jag varmt rekomendera. Vi valde dagens soppa med hembakat bröd till, supergott. Alltid trevligt att få sitta och surra av sig lite med en god vän :) Efteråt hann vi med en snabbis till "Butik Annelie" där jag köpte lite gröna dekorationer som ska bidra till julkänslan här hemma lite längre fram. Tjocka kransen 125:-, lilla kransen 79:- och mosshjärtat 59:-.  
  
Efter min härliga, rogivande stadstur så skulle Ines hämtas, maten handlas, frisörtid bokas, paket hämtas, kaka bakas och middag lagas innan alla i familjen skulle åt olika håll igen. Frida utv.samtal + träning, Nils båtkurs, Ella ridning och jag var caféansvarig på ridklubben. Som tur var så stannade Andréa hemma och tog hand om Ines som skulle ha varit alldeles för trött för att orka följa med mig i tre timmar. 

Ja, idag har det verkligen varit full fart från morgon till kväll, men jag känner mig glad för det har varit en givande dag tillsammans med vänner och familj....kanske ett nytt jobb på gång (se tidigare inlägg). Hade t o m sån tur att jag fick klipptid redan i morgon bitti :-D     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela