gikas

Vilken "lyxig" dag!

Publicerad 2009-11-05 12:36:16 i Allmänt

Vad är lyx för er? För mig handlar lyx om att man känner sig riktigt nöjd med någonting, kallar det lika gärna lycka. Kan vara att man blir ompysslad, att man får en stund för sig själv, att man får vara i en trivsam miljö eller kanske att man har möjlighet att köpa något man gärna vill ha.

Den allra största rikedomen är nog ändå att få vara frisk, att ha en familj med mycket kärlek, att få känna sig tillfreds med livet. Gör man inte det så spelar det ingen roll om man bor i ett slott, kör ferarri eller bär en Prada-väska på armen, då blir allt sånt obetydligt.  

Lyx kan vara något så enkelt som att slippa stressa...att få lägga alla "måsten" åt sidan en stund.

Nils har jobbat natt och kom hem lagom till när Ines och jag vaknade. Vi stannade kvar i sängen med Ines mellan oss och pratade och busade, vi valde själva att komma sent till dagis för det var så mysigt. När Nils skulle sova så klev vi upp och gjorde oss i ordning i vår egen takt och promenerade lugnt till dagis. Efter det tog jag en uppfriskande långprommis med min trevliga granne, och när jag kom hem blev det lunch och kaffe i lugn och ro. Jag hittade samtidigt ett jobb här i Kvissleby som jag ska söka om inte det andra blir av. (Tänk vad perfekt att kunna gå till jobbet!). Snart ska jag väcka stora älsklingen, hämta hem lilla älsklingen från dagis och i kväll ska jag gå på bio med äldsta dottern och hennes pojkvän. Jag mig väldigt lyckligt lottad precis här och nu! :D      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela