gikas

En mysig tjejdag

Publicerad 2009-10-10 01:56:06 i Allmänt

Så fort vi klivit upp på morgonen så plockade Ines på sig sina favvosaker just nu; mobiltelefon, någon av mina väskor, halsband och lilla armbandsklockan. (Nappen och kaninen får gärna vara med de också, särskilt när man är nyvaken) 
 
Jag och snuttan är ensamma t o m på tisdag kväll då Nils kommer hem från älgjakten. Det blir lite tråkigt att gå hemma själv i längden, så idag bestämde jag mig för att göra Birsta med mina två bästa "Annikor" för att få lite vuxet sällskap. Ines såg ut som en levande skyltdocka i sina Gangstar-kläder när vi skulle åka iväg, bra reklam hi hi.
 
Det var mysigt att få kolla runt på affärerna i lugn och ro och sen slå oss ner över en fika och surra en massa.

Med tanke på att jag blev av med 300:- vid felaktig växling på senaste shoppingrundan så blev det inga större inköp den här gången heller. Jag köpte bara ett nytt rejält lager värmeljus, en fleecefilt för 19:- och en uppsättning nästan gratis ölglas på Ikea (raka på fot 49:-/6 st) + div hygienprodukter på ÖB. Sånt borde man ju alltid köpa där för de är klart mycket billigare än i vanliga matvarubutiker. Ines fick en fleecejacka också.

Någon höstparkas till mig blev det tyvärr inte för en sån hade jag behövt nyss då jag åkte hem efter att ha tillbringat kvällen hos Annika N - Fy vad kallt det börjar bli! Jag och Ines blev bjudna på både mat och en massa annat gott så vi hade riktigt trevligt, förutom möjligen att Carolina åkte ur Idol p g a fel låtval. Hon är ju grymt duktig den där tjejen, att inte folk fattar det?! (Ska jag säga som inte ens röstade). Ines lekte intensivt med Meja, 5 år hela kvällen så så hon var en totalt utslagen hjältinna när jag bar in henne från bilen. 

Den andra Annika ville faktiskt att jag skulle skaffa barnvakt och hänga med på manlig striptease på nya krogen Memento, men jag valde för ovanlighets skull att samla tantpoäng och softa mig genom kvällen i stället. Har dessutom lite svårt att hålla mig för skratt när deffade, ofta kortväxta muskelknuttar åmar av sig vita officersuniformer och juckar intensivt med "paketet" hängandes i leopardmönstrade tangakalsonger bland rodnande och hysteriskt fnittriga tjejer. Sexigt? Näe inte särskilt...        

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela