gikas

Jobbintervjun

Publicerad 2009-10-20 13:55:07 i Allmänt

Har nyss kommit hem efter jobbintervjun hos Kontorsfixarna. Med tanke på att vår illamående jycke och sötingen Ines turades om att hålla oss vakna halva natten så gick det nog ganska bra, även om jag inte kände mig speciellt klartänkt. Det är så himla typiskt, när man verkligen behöver sova och vara pigg så ska det bli så där! Båda brukar ju sova hur bra som helst under nätterna. Ja ja, nu är det gjort i alla fall och jag slipper gruva mig. Tjejen jag fick prata med var hur gullig och lättsam som helst, men det är alltid lite nervöst när man känner att man vill förmedla en rättvis bild av sig själv och få fram det viktigaste på så kort tid. 

De kommer i alla fall att lägga in mig i sin resursbank för att därefter se om det dyker upp några lämpliga uppdrag att matcha min profil mot. Kontorsfixarna har både rekrytering till stationära jobb och uthyrning av personal så vi får se om de hör av sig snart igen.

Hade på mig min nya jacka från Sisters dagen till ära. Jätteskön att ha på sig och perfekt längd så jag känner mig riktigt nöjd. Funkar både till vardags och lite finare tillfällen. Nu fattas bara ett par höga stövlar så är vinter-outfiten komplett...kanske en mössa också.    
 
När jag kom hem märkte jag att stackars Egon-killen fortfarande inte är helt pigg för det bubblar i hans mage och han ser ut att må illa. Jag vet inte om han stoppat i sig något dåligt eller bara har fått något virus. Det har hållit i sig i två dagar nu och han är inte speciellt sugen på att varken äta eller dricka. Vi får väl hoppas att det ger med sig snart för annars måste vi nog rådfråga veterinären. 

Jobbigt när små barn och djur är sjuka för de kan ju inte tala om hur det känns.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela