gikas

Värsta blogg-bimbon

Publicerad 2009-09-10 12:15:32 i Allmänt

Hela mitt liv har jag drömt om tjockare hår i stället för mina bebisfjun och nu då det faktiskt finns möjligheter att trolla lite med sina förutsättningar så gjorde jag slag i saken och beställde lite löshår. Mitt eget hår är för tunt och skört för att fästa något permanent utan det fick bli s k clips i stället. Fördelen med det är jag kan välja själv när jag vill ha det i och inte, plus att det håller sig fint längre. Det absoluta villkoret är dock att det ser naturligt ut. 

Det första jag fick hem var alldeles för tjockt och helt fel nyans till mitt eget hår, men det som kom igår passade betydligt bättre. Tunnare tränsar, mindre fästkammar och lika ljust som mitt eget. Däremot såg jag ut som värsta fjortisen i mitt nya hårsvall, eller kanske lite Laila Bagge-varning... Jag vet inte, men JAG var det inte i alla fall! Kunde inte låta bli att fjanta mig lite framför spegeln och försökte få till en sån där typisk bimbo-blogg-bild, ha ha ha. Skulle nog egentligen ha sminkat mig 18 lager först för att få fram den rätta looken...
  
Nä, jag ska ge tränsarna en ny chans då mitt eget hår är fixat och stylat för att se om det funkar bättre då, men behåller jag håret så bör det klippas ganska rejält för att jag ska trivas med det. I princip ska det vara en utfyllnad till mitt eget hår, möjligen något längre. Jag tror jag är för gammal för långt hår :) 

Fast nackdelen med det vore att då kan inte jag och Andréa använda löshåret båda två för hon vill ju ha kvar längden som är nu. Faktum är att det var kanonsnyggt på henne, såg helt naturligt ut!  

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2009-09-10 19:33:42

snyggo:-)kör den stasen på gangstar partyn:-)



varma kramar madde

Postat av: Mia & Tilly

Publicerad 2009-09-10 19:53:14

Oj oj... jag hade inte känt igen dig på stan. Ser ut som någon helt annan. Men det var som du säger helt rätt färg. Själv har jag "problem" åt andra hållet, påtok förmycket hår som bara växer och växer. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela