gikas

Forumdag med party

Publicerad 2009-09-20 21:48:37 i Allmänt

I går samlades alla dagisföräldrarna på för styrelsemöte och samtal kring kooperativet. Vi bjöds på en fantastiskt god lunch med kyckling, pasta, sallad och nybakat bröd eftersom vi höll på hela dagen. Man kan säga att dessa möten är både nackdelen och fördelen med ett kooperativt dagis. Det tar ju en del tid i anspråk, men å andra sidan så har man betydligt mer inflytande och möjligheter att själv kunna påverka hur barnen har det på sitt daghem. 

Efter mötet hade vi bokat bord på restaurang Tandoori där vi fick sitta för oss själva i ett avskilt rum. Jag beställde in ett slags indiskt, tunt jättechips med en söt sås före maten och det var riktigt gott. Kan absolut tänka mig att byta ut de feta potatischipsen på helgerna mot ett sånt om jag bara visste var man får tag på dem. Varmrätten kom in på ett rykande hett gjutjärnsfat och bestod av jumboräka, kyckling, lamm, grönsaker och ris. Efter maten gjorde vi en musiklek där vi fick lyssna på 20 intron och skulle gissa artist/grupp och rätt låt. Det var svårare än jag trodde även fast man kände igen de flesta. Som avslutning på middagen valde jag en Kaffe Karlsson (kaffedrik med bl a Bailys) som liksom var kaffe, sötsak och drink i ett. 

Efter det åkte många hem, men jag och ett gäng till valde att fortsätta kvällen på den nya krogen Memento. Där kunde jag konstatera att den på många sätt påminde om gamla "Espan" som för de flesta är känd som stället där promillehalten liksom stämningen är hög och raggningen är intensiv. Förutom gamla "stammisar" hade även betydligt yngre gäster hittat dit. Själv råkade jag ut för att några mycket yngre killar visade intresse och det känns bara så otroligt fånigt, särskilt den ena som knappt var äldre än min egen son. Skulle aldrig ens tänka tanken. Fast om de var nyfikna på äldre kvinnor så behövde de nog inte leta speciellt länge innan de fick en helt annan respons ;) 

Kvällens behållning var i alla fall en hel del dans så på väg hem i mina höga kilklackstövlar hade jag rejält ont i fötterna, men det var klart värt en och annan blåsa.       

     

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-09-20 22:13:11

Jag åt sånt bröd på min möhippa och blev helt frälst, Filips gudmor Ankis berättade då att de finns på ica att köpa, dock fick vi inte till det här hemma med samma goda smak men jag kommer inte ihåg vad de heter i nuläget men är du intresserad plinga en kommentar till Ankis, länk finns på min blogg till hennes blogg.



Hört nått om gangstar kläderna som var restade?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela