gikas

Gosigt värre

Publicerad 2009-09-27 00:13:54 i Allmänt

I morse var mamma lite trött efter den sena partykvällen, men det visste ju inte Ines så hon pockade på uppmärksamhet lika tidigt som vanlig. Däremot ville hon komma till min säng och var hur gosig som helst, vi (och favvo-kaninen såklart) låg och kramades i säkert en halvtimme så jag fick ju chansen att vakna i lugnt tempo i alla fall.

Efter vällingen blev hon sådär go igen och ville helst sitta i knäet och småprata så vi hade en riktigt mysig förmiddag tillsammans innan det var dags att förbereda för Gangstar-party på Hemmanet. Eftersom Nils jobbade och ingen av storbarnen var hemma så fick Ines följa med och leka med värdinnans lille kille (som hon känner från baby-sången).

Efter visningen stannade vi utomhus ett tag och gjorde lite höstförberedande pyssel. Jag rensade bort alla risiga sommarblommor och plockade undan på altanen. Nu blev det verkligen tomt där ute och lika tomt på idéer i min skalle. Hur får jag altanen att se trevligt höstsnygg ut? Vad skulle ni ha gjort? Hjälp mig med tips.
   
Undrar hur tidigare ägare till vårt hus tänkte när de gjorde eldragningen till utearmaturerna...? Helt fel placering om jag får säga min mening (och det får jag ju :)

I kväll hämtade Nils alla Friendtex-kläderna åt mig och kom dessutom hem med en massa älgkött så det blev en del jobb innan vi äntligen kunde sjunka ner framför tv:n och vräka i oss en massa onyttiga godsaker.  

Kommentarer

Postat av: kristina

Publicerad 2009-09-27 19:42:01

Mitt förslag:lämna en rottingstol ute, med en fäll och en filt blir det ju super mysigt att tända de stora lyktorna och sitta ute och läsa lite medans kylan biter lätt i kinderna :)Ett mindre pelarbord eller dyl att ställa kaffe/te koppen på skulle ju åxå vara bra... nån lite större vas/kruka att ställa rönnbärskvistar i eller göra ett arrangemang med lite frosttåliga blommor, ljung m.m



Du kan ju få det hur mysigt som helst på altanen trots att det blir höst :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela