gikas

Mycket läsning

Publicerad 2009-09-27 10:28:40 i Allmänt

Förr läste jag jättemycket böcker. Älskade att traska runt en hel dag med boken som trogen följeslagare för att kunna läsa några kapitel så fort det gavs tillfälle. Vissa dagar fanns det mycket tid till läsning och då hann jag i princip läsa ut en hel bok i sträck. Andra gånger kunde jag ligga vaken halva natten för att det var så spännande att man inte kunde sluta. 

Sen hände något som gjorde att böcker bara blev dammsamlare - Jag började jobba, fick barn, villa, vovve och allt det där. Suget att få läsa en bra bok finns kvar, men tiden på dagarna och orken på kvällarna räcker inte till. Visst kanske man kan hinna med några rader här och där, men med ständiga störningsmoment så känns det inte lockande. 

Ett slags substitut till böckerna har blivit tidningar och magasin. Gärna inredning av alla det slag, skvaller, mode eller andra typiskt tjejiga tidningar, men bläddrar även gärna i mat- eller måbra magasin, förutom dags- och kvällstidningarna förstås. En tidning är lättare att lägga i från sig och kräver inte samma koncentration som en bok så det funkar bättre. 

Just nu har jag den här härliga bunten att gotta mig i när det blir en lucka under dagen: 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela