gikas

Satt just och funderade....

Publicerad 2009-09-08 00:08:06 i Allmänt

Vad har jag egentligen gjort idag?! Förutom att torka Ines rinnande lilla näsa förstås...Jo, när hon sov passade jag på att sätta mig in i all information jag fått från Arbetsförmedlingen och alla blanketter som ska fyllas i. Det krävdes en del koncentration vill jag säga. Nu har väl jag ändå rätt bra koll på mina papper, men jag tänkte på alla stackare som inte har någon administrativ vana, det kan inte vara så lätt.

När allt var klart hade jag en bunt som skulle skickas till A-kassan, ett blad till facket och ett annat som skulle skickas in för att man skulle kunna sköta sina kassakort via internet. Med tanke på att Ines var sjuk i dag så fick jag också ringa både A-kassan och Försäkringskassan. Nya blanketter skulle skickas hit, fyllas i och skickas tillbaka med bifogade intyg.....suck, ska det verkligen behöva vara så omständigt allting?!

I morgon ska jag i alla fall träffa min handläggare på Arbetsförmedlingen och se vad hon har att säga. Jag gissar att jag är placerad hos en som har hand om alla arbetslösa administratörer, för på AF verkar ingen vilja lyssna på att folk ibland kan tänka sig att jobba med något helt annat än det de gjort innan. Kanske jag ändrar den uppfattningen efter mötet i morgon, kanske inte. Fortsättning följer...

Hur som helst så hoppas jag att Ines är tillräckligt pigg för att gå på dagis så jag slipper ta henne med mig. Det finns en viss chans för näsan rann inte lika mycket under kvällen och det var full fart på de små benen. 

Jag kom på en sak till jag gjorde idag; bakade en morotskaka som blev så torr att det dammade ur käften (nästan)! De som brukar vara så saftiga och goda i vanliga fall. Jag får intala mig att de är typ mjuka skorpor och doppa dem i kaffet - då kanske de rent psykologiskt smakar mycket bättre :-)   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela